Utsikt från Green Hotel

Utsikt från Green Hotel

2 december 2010

Vädret i Tällberg 2 dec, mb quervain och triggertumme

I dag är det mulet och 10 minusgrader.
I går var jag till arbetsterapeuten med min hand. Är där regelbundet för att se hur utvecklingen är med min tumme och handled.
Det går framåt - men långsamt. Eftersom min arbetsgivare nu vill ha tillbaka mig på min ordinarie tjänst, efter en omplacering till en tjänst som egentligen inte finns, måste jag kanske sjukskrivas. Att städa på hotell fungerar inte så bra just nu.
Rehab sa att det kan ta från 3 månader upp till ett år innan man är helt OK efter handoperation pga triggertumme och morbus de quervain. Det är väldigt individuellt. Jag fick klämma ur henne en tid... Jag har också fått sviter pga ovanstående - stelhandled och problem med axelns rörlighet pga smärta.
På nedanstående adress kan du hitta mer att läsa om mb quervain, triggertumme, karpaltunnelsyndrom m m:
http://www.akademiska.se/templates/page____32941.aspx
Har fått remiss från ortopeden i Mora både till den rehab jag redan går till (läkaren vill att rehab hör av sig om rehabiliteringen blir sämre eller står still) och till sjukgymnast för axeln. Går det för långt så kan det visst bli något som heter hand- och skuldersyndrom.
Väntar nu på att läkaren från Mora ringer upp mig beträffande sjukskrivning, så får vi se vad hon säger.
Ser självklart fram till den dag jag är helt bra!
I dag är det också dags för vattengympa i Leksand. Helt underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar